Lena gaat door naar provinciale finale Voorleeswedstrijd in Rotterdam

Gepubliceerd op: 22 maart 2024 11:40

Voorlezen is leuk! Dat bewijzen de 50 Zuid-Hollandse lokale kampioenen van de Nationale Voorleeswedstrijd. De jonge voorlezers, afkomstig uit de groepen 7 en 8 van de basisschool, wonnen al de ronde op hun school én een van de 50 lokale vervolgrondes in de bibliotheken van Zuid-Holland.

Berat Özad (Ababil) en Lena Plotnik Pinho (St Jozef) gingen er in Schiedam met de winst vandoor. Afgelopen week namen ze deel aan de regionale voorronde in Krimpen aan de Lek en Lena mag nu door naar de provinciale finale die op 10 april 2024 gehouden wordt in de Bibliotheek Rotterdam. De winnaar van de provinciale finale van Zuid-Holland zal onze provincie vertegenwoordigen tijdens de zinderende landelijke finale van De Nationale Voorleeswedstrijd op 22 mei 2024 in Utrecht.

De Zuid-Hollandse bibliotheken organiseren de regionale finales van De Nationale Voorleeswedstrijd voor alle schoolkampioenen uit groep 7 en 8 van de basisschool. Boeken uit de serie ‘De waanzinnige boomhut’ van Andy Griffiths & Terry Denton zijn het meest voorgelezen, gevolgd door de series ‘Dagboek van een muts’ en ‘Het leven van een loser’. Schrijvers als Carry Slee zijn ook populair.